Home > Helm4u.nl > Garantie en retour > Hoe werkt retourneren?

Hoe werkt retourneren?

Retourneren? We doen niet moeilijk!

Toch niet tevreden over je product? Is het stuk of past het niet op jou scooter? Dat is vervelend! En daar gaan we iets aan doen, beloofd. Van ons mag je tenslotte wat verwachten. Als je iets wil retourneren zijn de kosten voor de retourzending voor je eigen rekening. De kosten die je eventueel aan ons hebt betaald voor het opsturen krijg je terug als je alle producten van je bestelling retourneert. Als het om garantie gaat kan het zijn dat je in aanmerking komt voor een vergoeding van de verzendkosten van de retourzending, dit in overleg met de klantenservice.

 

Stap 1 - Retour online aanmelden(klik)  
Stap 2 - Pakket terugsturen 
Stap 3 - Geld terug / nieuw product

 

Voorwaarden voor retourneren

  • Retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling
  • Kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening (kosten ca € 6,95 bij PostNL)
  • Er geld een waardeverminderingsregel voor uitgeprobeerde producten of beschadigde producten
  • Enkele producten (waaronder CDI's )zijn uitgesloten van recht op retour, zie de algemene voorwaarden (Artikel 6 - Herroepingsrecht)

Stappenplan voor het retourneren

  • Pak je product goed in, gebruik opvulmateriaal zoals oude kranten.
  • Geef op de pakbon aan welke onderdelen je terugstuurt
  • Stop de producten die je wil retourneren in een geschikte doos en voeg de pakbon bij, zodat wij weten van wie de retourzending afkomstig is
  • Meld je retour online aan via deze link: Retour online aanmelden
  • Verstuur je pakket naar ons en Bewaar het bewijs van afleveren!

Adres voor retourneren

Als je iets wil retourneren is het handig dat wij er op voorhand vanaf weten en daarom verzoeken we om het via onze retourprocedure te doen. Stuur dan je retourzending volledig gefrankeerd naar: 

Emdenweg 3
9723TA Groningen

In alle gevallen altijd de door ons meegestuurde pakbon in de doos meesturen. Pakbon kwijt? Print dan de factuur en stuur deze mee. Zonder een pakbon / factuur in de doos kunnen we je retour niet verwerken.
Wil je de retourzending langs brengen of bij ons producten komen ruilen? Neem dan vooraf contact met ons op.

Verwerking van je retourzending

Wij streven ernaar om je retourzending binnen 5 werkdagen na ontvangst te verwerken. Hierbij stellen we je op de hoogte van de status. In geval van geld terug, betalen we het aankoop bedrag retour op dezelfde rekening terug. Terugbetalingen voeren wij binnen 14 dagen uit, na ontvangst van je zending, meestal lukt dit eerder. In geval van het omruilen, versturen wij de andere producten en houden je op de hoogte van de nieuwe verzending.
 

Wanneer geld terug?

Als er is overeengekomen dat er een bedrag retour wordt gestort dan verzorgen wij dit binnen 2 werkdagen na controle van het product. Wanneer het geld daadwerkelijk weer op je eigen rekening staat hangt af van je eigen bank en het tijdstip van verwerken. In de regel staat het geld in 2 a 3 werkdagen weer op je rekening, nadat wij de credit hebben aangevraagd bij onze betaalprovider 'Mollie'. Dit is in geval van een bankoverschrijving of een betaling via iDeal. Bij een betaling achteraf (via Klarna) dan stort Klarna het geld terug op je rekening binnen enkele werkdagen. Als je de factuur bij Klarna nog niet had betaald, en het betaaltermijn ook nog niet is verstreken, halen we de factuur weg en hoef je niet te betalen. De kosten voor het retourneren dien je wel te betalen, het kan dus zijn dat de rekening wordt aangepast. Via Paypal staat het geld binnen enkele minuten (na verwerking door ons) weer op je Paypal rekening. Als wij een credit hebben aangevraagd ontvang je hiervan een creditnota voor je eigen administratie per e-mail.

Wat krijg ik terugbetaald?

De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening Je kan zelf kiezen of je het met DPD, PostNL of een andere vervoerder terugstuurt, maar net wat voor jou het makkelijkste is. 
Voorbeelden;

Stel je hebt een accu gekocht van €23,98 en je hebt daarbij €5,95 verzendkosten betaald voor een DPD afhaalpunt en je wil deze bestelling retourneren. Je hebt ons in dit geval (23,98+5,95=) €29,93 betaald.
Wij betalen je dan het aankoopbedrag (€23,98) + verzendkosten (€5,95) terug. In dit geval dus (€23,98+€5,95=) €29,93.
De verzendkosten de we maximaal vergoeden, zijn die van de voordeligste verzendmethode. Bij ons is dat DPD Afhaalpunt (€ 5,95). Als je zelf een andere (duurdere) verzendmethode hebt gekozen vergoeden we de meerprijs daarvan niet. We vergoeden dus altijd alleen de €5,95

Uitgeprobeerde producten / waardevermindering

Wanneer een product is uitgeprobeerd en er is daardoor meer schade ontstaan dan nodig, of het product is niet meer compleet dan dien je dit gebruik te vergoeden. Afhankelijk van het soort schade / verbruik geven wij hierover uitsluitsel. Er geld ook een waardevermindering als het product tijdens transport naar ons toe schade heeft opgelopen. Zorg ten alle tijde voor een goede verpakking!

Termijn van retourneren

Je hebt als consument het recht je product te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Het termijn van recht op retour gaat dus pas in op het moment dat je de zending hebt ontvangen en dus niet op het moment dat je het besteld hebt. Als je het retour hebt aangemeld (binnen 14 dagen na ontvangst van het product dus) heb je nog eens 14 dagen de tijd om het terug te sturen. Je dient dus wel het retour aan te melden binnen 14 dagen na ontvangst van de zending.