Product retourneren

Toch niet tevreden over je product? Is het stuk of past het niet op jou scooter? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd. Van ons mag je tenslotte wat verwachten. Als je wil retourneren, vul dan altijd eerst het formulier in. Een retour aanvragen doe je makkelijk en snel via onze website, klik onderaan op 'retourneren' en vul het formulier in. Indien je iets wil retourneren vul dan altijd het formulier in, je ontvangt dan direct een bevestiging dat het formulier door ons is ontvangen. Klik hier voor het retourformulier, je mag ook het Europees modelformulier voor Herroeping gebruiken, klik daarvoor hier.

Termijn van retourneren

Je hebt als consument het recht je product te retourneren binnen 14 dagen na ontvangst van het product. Het termijn van recht op retour gaat dus pas in op het moment dat je de zending hebt ontvangen en dus niet op het moment dat je het besteld hebt. Als je het retour hebt aangemeld (binnen 14 dagen na ontvangst van het product dus) heb je nog eens 14 dagen de tijd om het terug te sturen. Je dient dus wel het retour aan te melden binnen 14 dagen na ontvangst van de zending.

Kosten van retourneren

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij wij iets verkeerd geleverd hebben. Hierover berichten wij per e-mail. Mocht je een gehele bestelling retourneren dan vergoeden wij wel de oorspronkelijk betaalde verzendkosten (bij bestellingen beneden € 75,00) om het pakket bij jou te krijgen. Meerprijzen voor bijvoorbeeld verzenden met PostNL vergoeden we niet. Als je iets wil retour sturen dan zijn de kosten daarvoor tussen € 5,00 en € 7,00 euro, afhankelijk van hoe je het terug stuurt en met welke verzender. PostNL rekent voor het versturen van pakketten binnen Nederland € 6,95 t/m 10 kilo. Is het pakket zwaarder dan liggen de kosten hoger. Voor meer informatie over de tarieven voor het retourneren via PostNL zie de link; https://www.postnl.nl/tarieven/tarieven-pakketten/ Uiteraard ben je niet verplicht om met PostNL te retourneren, je mag het pakket ook bij ons langs brengen of een andere vervoerder zoals bijvoorbeeld DHL of DPD.

Uitgeprobeerde producten / waardevermindering

Wanneer een product is uitgeprobeerd en er is daardoor meer schade ontstaan dan nodig, of het product is niet meer compleet dan dien je dit gebruik te vergoeden. Afhankelijk van het soort schade / verbruik geven wij hierover uitsluitsel.

Wanneer geld terug?

Als er is overeengekomen dat er een bedrag retour wordt gestort dan verzorgen wij dit binnen 2 werkdagen na controle van het product. Wanneer het geld daadwerkelijk weer op je eigen rekening staat hangt af van je eigen bank en het tijdstip van verwerken. In de regel staat het geld in 2 a 3 dagen weer op je rekening, nadat wij de credit hebben aangevraagd bij onze betaalprovider 'Mollie'. Als wij een credit hebben aangevraagd ontvang je hiervan een creditnota voor je eigen administratie per e-mail.

Hoe is de retour procedure?
Afhankelijk van de aard van het retour (of het kapot is, niet past of verkeerd besteld) ontvang je van ons een instructie per e-mail binnen 1 werkdag.